İçeriğe geç

Ayıplar Ne Demek

Ürünün ayıplı olması ne demek?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.

Ayıptan kimler sorumludur?

AYIP KAVRAMI Benzer şekilde, kirlenme kavramı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da tanımlanmıştır. 8 benzer şekilde düzenlenmiştir. Hukukumuzda, ayıp sorumluluğu Türk Borçlar Kanunu’nda (“TBK”) tanımlanmıştır. 219’da çıkarılmıştır. Satıcı ayıptan sorumludur.

Ayıp kavramı nedir?

Ayıp, satılan malda bulunmaması gereken özelliklerin bulunması veya sözleşmeye veya kaliteye göre bulunması gereken özelliklerin bulunmaması olarak tanımlanır.

Ayıplı mal nedir örnek?

Arızalara örnek olarak, bir ürünün yırtılması, kırılması veya kirlenmesi, sözde yeni bir arabanın bazı parçalarının kullanılmış veya hasarlı olması ve bundan bahsedilmeden bazı parçalarının değiştirilmesi veya tamir edilmesi, fayansların çatlaması veya ufalanması gibi durumlar verilebilir.

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.

Ayıplı ürün iadesi kaç gün sürer?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Ayıp kaça ayrılır?

Açık ayıp: Satılan malda gözle görülen ayıplardır. Gizli ayıp: Çıplak gözle görülemeyen ve ürünün kullanılmasıyla ortaya çıkan ayıptır. Hukuki ayıp: Üründe açık veya gizli bir ayıp bulunmamasına rağmen, hukuki nedenlerle ürünün kullanımının kısmen veya tamamen engellenmesi durumunda hukuki ayıp ortaya çıkar.

Ayıp bir şey ne demek?

Türk Dil Kurumu’nun (2021) utanç tanımı hem ahlaki bir referans, utanma duygusu hem de durum veya davranışın sınıflandırılması anlamına gelmektedir: “Toplumun ahlaki kurallarına aykırı, utanç verici durum veya davranış.”

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Ayıp ihbarı nasıl yapılır?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

TKHK Madde 12 – (1) Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, ayıplı maldan doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkarsa, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?

– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.

Ayıplı malın iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen niteliğe sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Kızıl Saçlı Escort